Chec simplu cu cacao

Pentru că mi s-a făcut o poftă nebună de ceva dulce, am zis să încerc ceva simplu și rapid, fără ingrediente sofisticate. Noroc că mi-am amintit de checul mamei mele (a cărui amintire a declanșat instant glandele mele salivare), așa că am pus mâna pe telefon și am sunat-o. În cinci minute aveam rețeta și o gramadă de sfaturi ca să-mi iasă checul bine. Așa că nu am mai stat mult pe gânduri, am aprins cuptorul și m-am apucat de treabă. În puțin mai mult de o jumătate de oră, eram fericita posesoare a trei checulețe arămii care miroaseau în toată casa.

Pentru cei care vor să încerce, mai jos, am scris rețeta și câteva sfaturi care m-au ajutat mult.

Ingrediente:

– 6 ouă
– 2 căni de zahăr
– 2 căni de făină
– 6 linguri de ulei
– esențe/ coajă de lămâie/ zahăr vanilat

Pasul 1: Într-un vas se pun 9 linguri de apă și cele 2 căni de zahăr și se dau la foc mic pînă se topește tot zahărul și se formează un sirop. În timp ce zahărul se topește, se bat albușurile spumă, apoi se adaugă și gălbenușurile unul câte unul.

Pasul 2: Siropul fierbinte se toarnă încet (trebuie să curgă un firicel mic de sirop) peste albușurile spumă, amestecând continuu.

Pasul 3: Se adaugă uleiul și făina. Este foarte important să adăugați făina cu grijă și să amestecați în continuare, însă, de data aceasta, se amestecă foarte încet (în niciun caz nu se bate ca la albușuri).

Pasul 4: Adăugați aromele preferate: esențe, zahăr vanilat (eu am mereu in frigider un borcănel cu coajă rasă de lămâie peste care am pus niște zahăr – merge la orice: clătite, chec/ cozonac, fursecuri, orez cu lapte, etc).

Pasul 5: Se oprește într-un vas mai mic o parte din aluatul format pentru a-l amesteca cu puțină cacao (în cazul în care doriți un chec bicolor). Se pune aluatul în tăvi*, iar la final, se pune și restul de aluat de culoare diferită. Se presară nuci măcinate, stafide, fructe confiate, după gust.

* tăvile se ung foarte bine cu unt și se tapetează cu făină.

Pasul 6: Se pun tăvile în cuptorul preîncălzit timp de 35-40 minute (în primele 20 minute, nu se deschide cuptorul pentru a lăsa checul să crească), la foc mediu.

Poftă bună!

6 thoughts on “Chec simplu cu cacao

  1. Ai uitat să pui cacao la ingrediente. Checul e una din prăjiturile mele favorite.

    Eu nu pun însă nucă rasă, ci sâmburi întregi înfipți în partea amestecată cu cacao. Câțiva rămân deasupra, restul se scufundă, rămănând ca surpriză celor cărora le place să se înfrupte din felii mai groase.

    Deja mi-e foame….

  2. Oh my God, tu si gatesti?😮
    I mean, dulciuri, gatesti dulciuri?

    ps: Andreea, momentan visez la chec cu cacao si mai am ceva pana cand ajung acasa… :-((

Leave a Reply

