Plăcintă cu mere

Weekendul trecut am fost acasă (la Vâlcea) și m-am întors cu o plasă de mere și vreo 2-3 gutui (printre multe altele). Și cum săptămâna asta nu am pregătit nimic dulce, am stabilit azi ziua merelor și am încercat o plăcinta cu mere. Nu orice placintă, ci una care sună cam așa: blat, mere, bezea, blat🙂

Ce rețeta am ales și care au fost rezultatele, puteți vedea mai jos.

Aluat:

– 200 g unt
– 100 g zahăr
– 2 ouă
– 1 lămâie
– 1 praf de copt
– 200 g smântană
– 500 g făină

Umplutură:

– 6/7 mere
– 1/2 gutui
– 100 g zahăr
– 1 linguriță scorțișoară (+/- în funcție de preferințe)
– 2 albușuri (acum, pot zice că ar merge 3)
– 50 g zahăr

Pasul 1: Am amestecat bine untul cu cele 100 g de zahăr, am adăugat ouăle, coaja de lămâie, praful de copt stins în zeama de lămâie, smântâna și făina. După ce am amestecat bine, l-am pus la rece pentru o oră, timp în care puteți pregăti compoziția cu mere.

Pasul 2: Merele și gutuile, după ce le-am dat pe răzătoare, le-am pus la călit cu zahăr și scorțișoară.

Pasul 3: Am bătut albușurile spumă, am adăugat zahărul și am continuat să bat încă vreo 3-4 minute.

Pasul 4: Aluatul trebuie împărțit în două: o parte pentru prima foaie (2/3 din aluat), iar restul se pune peste bezea (fie ras pe răzătoare, fie fâșii- după preferințe).

Se lasă la cuptor vreo 30 minute.

6 thoughts on “Plăcintă cu mere

  1. Tu iti dai seama ca o sa ma topesc incet de pofta, pana cand ajung sa-mi fac si eu de-astea, asa-i?
    Dar sa stii ca imi place de tine, Andreea🙂 si mie imi place sa fac dulciuri mai degraba decat sa fac mancare :-))

Leave a Reply

